Tisztelt Ügyfeleink!
December 15-én, szombaton szalonjaink 15 óráig tartanak nyitva.
Nissan Leaf Nissan Leaf 2018: autók új szerepben
Nissan Leaf Nissan Leaf 2018: autók új szerepben

 

Mióta bemutatkozott a világ legnagyobb példányszámban eladott elektromos autójának a Nissan Leaf-nek a második generációja, magáról az autóról szinte minden fontos információt megírtak már. Látjuk, hogy rendkívűl divatos lett a formája, jelentősen megnőtt a hatótávja, sportkocsikat megszégyenítő gyorsasággal, 7,9 másodperc alatt gyorsul százra, és minden esélye meg van arra, hogy a jövőben is világ első maradjon a villanyautók értékesítésének globális piacán. Kevés szó esett mindeddig arról, hogy a Leaf kapcsán milyen elképesztő futurisztikus, bár logikus víziója van a Nissannak a mobilitásról, az energia hatékonyságról, a városi életről és az autók szerepéről. Őszintén megmondom csak kapkodtam a fejem amikor a modell hazai bemutatóján Horváth Gergő a márka pr főnöke megpróbálta számunkra közérthetően összefoglalni milyen szerepet szán a Nissan a jövő társadalmában a jövő autóinak. 

Azt még el tudjuk képzelni ahogy a jövő Leaf-jei önvezető módban, lényegében a sofőr aktív közreműködése nélkül jutnak el a-ból b-be. Arról is van valami sejtésünk milyen lesz az, amikor a jövő autói minden fontos információt megosztva egymással, mindezt betáplálva egy kollektív mesterséges intelligenciába, tulajdonképp egy mesterséges globális agy agysejtjeiként funkcionálnak. Arra pedig a Nissan már gyakorlati példát is mutatott, hogyan képzeli a teljeskörű újrahasznosítását az autóknak. Például úgy, hogy a hollandiai foci standionok egy részét már használt Nissan Leaf akumulátorokkal üzemeltetik. Van viszont a Nissan jövőképének egy olyan rendkívül szimpatikus, mai eszünkkel mégis csak lassan és fokozatosan befogadható része, amely bár könnyen lehet a közeljövő realitása, mégis tudományos-fantasztikus hatást kelt. 

Arról van szó, hogy a Nissan jövőképébe a Leaf-ek és a hozzá hasonló okos villanyautók egyrészt 0-24 órás szolgálatot látnak el. Tulajdonosukat kényelemben és biztonságban eljuttatják ahova kívánja, de utána nem parkolnak és foglalják a közösség tereit akár 8-10 órán keresztül egyhuzamban, hanem tovább mennek és elvégzik az üzemeltetőjük, tulajdonosuk, annak családja munkája szempontjából fontos feladatokat. Azokat az irdatlan méretű jobbára városi helyeket, ahol ma az autók életciklusuk nagy részét leparkolva foglalják el, a Nissan városi kertekké, zöldövezetekké alakítaná. 

A másik szintén racionális és szimpatikus elképzelés, hogy a villanyautók amelyek az idő és a technológia előre haladtával egyre kevesebb energiát fogyasztanak és egyúttal egyre kevesebbet képesek tárolni, egyfajta energia szállítóként funkciónálnának a jövő fenntartható társadalmában. Oda vinnének villanyáramot ahol kevés van, onnan hoznának ahol fölösleg mutatkozik. 

Mindezt a Nissan Leaf hazai bemutatóján tudhattuk meg. Mindezek fényében pedig tartalmat nyer az a Nissan által sokat hangoztatott állítás, hogy ők - ellentétben néhány más gyártóval - nem egyszerűen egy divat hóbortnak felülve gyártanak villanyautókat, hanem egy új, környezettudatosabb és talán szebb, a természetet jobban kímélő világot akarnak velük.

Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom