Egy sor újítással gyúr Európában a Nissan
Egy sor újítással gyúr Európában a Nissan

 

Bemutatta a Nissan a Leaf legújabb generációját, mely az előd 250 kilométeres hatótávolságát másfélszeresére növelve immár egy „tankkal” 378 kilométer megtételét teszi lehetővé. A Renault Zoénak még erősebb konkurenst állító japánok új gépét már Európában is meg lehet rendelni, ehhez nagyjából 11 millió forintot kell előkészíteni. Ekkora összegért már bizonyos autonóm funkciókat is kapunk az autóval.

Az új modell bemutatásakor a Nissan egy másik komoly bejelentést is tett, hiszen a Leaf értékesítését a töltőhálózatok további bővítésével szeretnék megtámogatni. A japán gyártó a következő másfél évben húsz százalékkal növelné gyorstöltői számát, ezzel a jelenleg 4600 töltőpontot számláló hálózat újabb ezer állomással bővülhetne.

A japánok eddig 50 millió eurót költöttek európai töltőhálózatuk kiépítésére. Bár a gyártó nem árulta el a bővítés anyagi részleteit, az előzményekből nem nehéz kiszámolni, mennyibe kerülhet az újabb ezer gyorstöltő.

A Nissan ezen felül a töltés időigényének is hadat üzen, ugyanis a jövőre forgalomba kerülő 7 kW-os töltőkkel a Leafet már öt és fél óra alatt csurig lehet majd tankolni. A típus 40 kW-os akkumulátorait jelenleg leggyorsabban hat, a 3 kW-os szabványtöltőkkel viszont csak 16 óra alatt lehet száz százalékosan feltölteni, írja az Automotive News. Akinek nincs ennyi ideje, valószínűleg örülni fog a külön megvásárolható 22 kW-os töltőváltozatnak is, amivel mindössze két órát igényel majd a tankolás. A gyártó ezt eredetileg vállalatoknak és flottaüzemeltetőknek szánja, ám értékesítését magánszemélyek elől sem zárják el.

Nem sokáig lesz ez a legújabb Leaf, hisz a még erősebb következő változatra sem kell két évnél többet várni

 

Van még, ahonnan ez jött

A gyártó másik újdonságot is villantott, ez az xStorage. Az otthoni energiatárolási megoldás nagyban hasonlít a Tesla házi akkumulátorára, hiszen az xStorage is egy falra szerelhető energiabox. Ez lehetővé teszi a kocsi töltését a villamos infrastruktúra túlterhelése nélkül, az otthoni, alternatív úton előállított energia elraktározását, vagy akár annak hálózatba történő visszatáplálását is, plusz bevételhez juttatva ezzel a tulajdonost. Utóbbi a Nissan becslése szerint akár négyszáz euróra (120 ezer forint) is rúghat egy évben.

Az xStoraget a Nissan az Eatonnel közösen fejlesztette. Az energiatároló egységből a japánok 2020-ig csak Európában százezer darabot adnának el.

Tervekből nincs hiány, ezt mutatja, hogy épp csak bemutatták az új Leafet, a gyártó lényegében már be is jelentette a következőt. Ez 2019-ben érkezhet, és még erősebb, illetve még nagyobb hatótávú lesz.

 

Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom